25 Kasım 2010 Perşembe

açma / kanepe ekmeği


tarif Oberammergaudan Özlem'e ait. kaldığımız süre içinde sağolsunlar bizi ağırladılar, akşam yemeğine davet ettiler, yediğim en güzel mercimek çorbalarından biriydi. arkadaşım alışverişe de götürdü beni. yoğunluklarının arasında yola çıktığımız pazar sabahı erkenden kalkıp kek ve bu enfes açmaları pişirmişti. daha dumanı üzerinde tütüyordu derler ya öyle işte. sıcacık arabaya biner binmez hemen tadına baktık. Özlemin yaptıkları daha enfesti itiraf edeyim. mayalı hamurlarda çok iyi değilimdir, bekleme süresi - kuru - yaş maya bunları birebir uygulamak lazım.

malzemeler için :

  • 400 ml süt

  • yarım bardak sıvıyağ

  • 3 tatlı kaşığı şeker

  • 2 tatlı kaşığı tuz

  • 700 gr un

  • 1 paket maya (30 - 35 gr kadar)

  • 2 yumurta ( beyazları hamura/ sarıları üzerine )

sütü ılıtıp yaş mayayı elim ile sütün içinde erittim, şekeri ve sıvıyağı ekledim, yumurta beyazlarını ilave ettim. tuzu una karıştırdım ve kolum ağrıdığı için mikserin hamur yoğurucu uçları ile yoğurdum. yarım saat kadar hamurun üzerini kapatarak ılık ortamda mayalandırdım. yumuşacık ele yapışmayan bir hamur elde ettim. elimi yağlayarak ceviz büyüklüğünde parçalar alarak ince rulo haline getirdim, düğüm atar gibi yaptım yumurta sarılarını sürerek üzerlerine çörek otu serptim. ısıtılmış 190 derece fırında pişirdim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder