18 Kasım 2010 Perşembe

hediyelik bayram kuzusu ve ayıcıklar




anne koyun ve çikolata kaplı yavru kuzucuk


bayramda hediyelik ne götürsem diye düşünürken eşimin aldığı kek kalıbı geldi aklıma, bu bayrama en uygun kalıp diye düşündüm. türkiyede tchibo da bir ara satıldığını okudum. burada alman marketinden almış eşim. bayramda çocuklarıda unutmadım, kuzucum ile ayıcıklı kek hazırladık onlarada.benim kuzum şeker hamuru ile kapladıktan sonra durur mu ''anneciiim elleyebilir miyim'' diye sorup cevap beklemeden parmakları içinde, insan yinede kızamıyor.


kalıptan kolayca çıkan bir tarifi kullanıp kek hamurunu hazırladım :

  • 4 yumurta
  • 450 gr şeker
  • 250 gr tereyağ
  • 240 gr süt
  • 2 paket vanilya
  • 1veya2 portakalın kabuğu
  • 500 gr kek un

kullanacağım kek kalıplarının her tarafını iyice yağladım sonra unladım fazla unlarını ters çevirip döktüm. kalıpların 2/3sini geçmeyecek şekilde doldurdum, 180 derece ısıtılmış fırında yaklaşık 35 dk pişirdim. kalıpları fırından alıp 10 dk soğuttuktan sonra ayıcık kalıplarını ters çevirerek kolayca çıkardım.

kalıplar ile ilgili notlar: ayıcık kalıpları daha kullanışlı, kuzu kalıbı tam ortasından kabardığı için kalıptan taşan kısımları keserek kalıp hizasında traşladım.

kek hamuru ile ilgili notlar :bu ölçü hamurdan 3 kuzu 6 ayıcık çıktı. hamurun ne kadar kabardığını tahmin etmek önemli kalıbı taşmaması için ona göre doldurmalısınız. daha önce denenmiş bir hamur seçmekte fayda var.

soğuyan kuzulardan kimisine pudra şekeri serptim, kimisini çikolata ile kapladım.

çikolata kaplama kuzu için : 150 gr eritme bitter çikolata

ben nestle ve yunan markası ION kullandım, çikolataları ben marş usulu eritip telin üzerine koyduğum kuzu kalbının her tarafına geşecek şekilde gezdirdim, dolapta 10 dk kadar soğuttuktan sonra ılınan çikolata ile tekrar kapladım, kuzu kalıbını çevirirken uzun çöp şişlerden yardım aldım, zira bütün parmaklarım çikolata kaplandı.

gelelim ayıcıklara, onlarıda aynı şekilde iki defa çikolat aile kapladıktan sonra bir gece beklettim. şeker hamurundan şekiller kesip süsledim, kaplama sayesinde daha geç bayatlar diye düşündüm.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder