22 Aralık 2010 Çarşamba

kara çorba / kafes patates



yaz kış çorba içmeyi çok severim, hatta öyle çorbalar varki yemek başlangıcında içmenin yanısıra birde yemeğin sonunda bir kase içerim.
çorbalarımın kıvamıda biraz yoğundur, çocuklarım için bir öğün olarak düşünürüm. bu yüzden özlü ve vitaminli çorbalar pişirmeye dikkat ediyorum. hele lezzeti yerinde olmaz ise benim kızım ''çok güzel olmuş anne bide yapa mısın'' demez.



abim oldum olası bu çorbaya kara çorba der, niye olduğunu hiç sormadım, sanırım çocukken renginden dolayı taktığı bir ad ve vde hep bu ada ile ikram edilir. aslı bildiğimiz dövme ve yeşil mercimek.

dövmeli çorba malzemeleri için :


  • 1 su bardağı dövme ( aşurelik buğday )
  • 1 su bardağından biraz az yeşil mercimek
  • 1 orta boy domates
  • 1 büyük soğan
  • 150 gr parça et veya 1 su bardağı et suyu
  • biber salçası , karabiber , tuz

en mahir mutfak tencerem tefal düdüklümü ocağa koydum. dövme ve mercimeği yıkayıp süzdüm, soğanı yemeklik doğrayıp biraz tereyağ ve zeytinyağı ile kavurdum. 1,5 tatlı kaşığı biber salçasını soğanlar ile çevirip dövme, mercimek, rende domatesi ekledim. eti bir kaç parçaya kestim, çok küçültmedim zaten piştikten sonra kendisi dağılıyor. baharatlarını ekleyip, 3 parmak kadar malzemeleri geçecek şekilde su** koydum. düdüklümü 2 dereceye getirip ses çımaya başladıktan sonra 25 dk pişirdim. annemin usulu üzerine maydonoz ile servis yaptım.

**dövmenizin ne kadar su çekeceği önemli, daha önce denenmiş bir marka olmasında fayda var. eğer çok açılmayan bir dövme ise 1 gece önceden ıslanabilir.


buradaki alman marketinde geçen gün gördüm, çok güzel aperatif olur diye düşünüp aldım. patates olunca aklıma ilk kızartma gelir. şeklinden ötürüde pek hoşuma gitmişti. pakete bir de baktım fırında pişiriliyor, bu daha çok hoşuma gitti. 10-15 dakikada hazır hem dekoratif hem kolay.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder