18 Nisan 2013 Perşembe

Brüksel Lahanalı Salata

Salata bol olmalı, bol yeşillikli, bol ekşili, malzemeden kaçmadan yapılmalı. Belkide Adana'da büyüdüğüm için bunların sıkıntısını yaşamadan, böyle alışmış olmanın verdiği bir rahatlık.Yemeğe gittiğimizde bu yer özellikle kebapçı ise masa önden salata ve yeşillikler ile donatılır.Ülkemizde kuzeye doğru çıktıkça mevsimsel şartlar gereği malzeme darlığından bunun eksikliğini hissedip hayıflanırım içimden. Ve o güzelim kebabın yanında gelen pilav beni çok üzer. Ama şimdi bahar yeşillik çoğaldı, pazarlar coştu. Çanakkaleninde merkezinde gezerken yorulacağınız kocaman bir semt pazarı var. Hem kapalı alan, hem de geniş. Cumaları sebze meyvenın yanısıra konfeksiyon ve züccaciye vb pek çok ürün mevcut.

Salatadan nereye geldim. Eşim ara ara brüksel lahanası ister, haşalnıp yendiğinde ıssırdığımda ağzıma gelen yavan su tadını pek sevmem, bu yüzden yaparken biraz nazlanırım. Geçen gün internette tarif ararken birden aklıma geldi ve dolaptan lahanayı çıkarıp işe koyuldum. İnternetteki tarif lahanaların haşlanarak soğan ve  siyah zeytin karıştırılıp soslanması şeklinde  idi. Ancak ben mutfağa ulaşana kadar :

  • yarım kilo brüksel lahanası
  • 1 küçük kuru soğan
  • 1 bardak tavuk suyu
  • 4-5 adet kurutulmuş domates (sıcak suya ıslatılmış )
  • 10 -15 tane çekirdeği ayıklanmış siyah zeytin
  • küp doğranmış kızartmalık peynir veya hellim  ( cuma pazarında peynirciler kızartmalık olarak satıyorlar )
  • zeytinyağ, limon ve elma sirkesi
Üst yaprakalrını ayıklayıp yıkadığım lahanaları tavuk suyunda ağzı kapalı tencerede az tuz ilave ederek haşladım. tavuk suyu tadı çok gelmesin diye biraz da normal su koydum. Lahanaların suyunu süzdüm ancak suyunu kullanmak üzere ayırdım. Kuru soğanı küçük yemeklik doğrayıp az zeytin yazğında kavurdum. Suya ısladığım domatesleri kurulayıp doğradım ve soğanlara ekleyip bir iki kez karıştırıp lahanaları ilave ettim, hepsini harmanlayıp ocaktan aldım. Siyah zeytinleri ikiye bölüp ilave ettim. Küp doğradığım peynirleri ısıtılmış yaışmaz bir tavada kızarttırken, salatanın sosunu hazırladım. Çok az tuz, sirke, zeytin yağ ve limonu ayırdığım haşlama suyu ile çırparak incelttip salatanın üzerine gezdirdim. En son peynirleri ilave ettim. Artık lahanaları ıssırınca  ağzıma sade su yerine daha aromalı bir lezzet geliyor. Lahananın bu halini sevdim.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder