31 Mayıs 2010 Pazartesi

3 makarna, bir akşam yemeği

patlıcan dolgulu kıyma soslu , sebzeli , kıymalı-peynirli fırında makarna.......
nasıl seviyorsanız öyle olan makarna,en güzel yanı istediğiniz sosla veya sade yiyebilmek
makarna olunca başka yemeğe gerek yok bence, arkadaşlar ile tadı başka olur diye bizde onlarsız yapamadık. makarna partisi verdik.

sebzeli makarnanın sosunda pişirme sırasına göre havuç,kırmızı ve yeşik biber, kabak,mantar ve domates ve 2 adet knor fesleğen tablet var. yanına biraz salata almaz mısınız, pazardan aldığım domatesler o kadar ince kabuklu ki inanılmaz, bir o kadarda lezzetli.
paketi ile görünen büyük boy boru makarnaları haşlayıp, içlerine önceden kavrulmuş az yağlı kıyma domates sosu ile doldurdum, birkaç tanesinide kaşarlı-feta peyniri kekikli karışımdan doldurdum. üzerine 1 tatlı kaşığı tereyağ ve 1 tatlı kaşığı un ve bir bardak süt ile hazırladığım beşamel sostan döktüm 10-15 dk fırınladım çıkarmadan önce üzerine kaşar rendesi serptim.
gecenin ve benim her zamanki favorim mantı makarna idi. ablamın tarifinin modifiye hali.bir orta boy patlıcanı alacalı soyup dilimledim, parmaktan ince uzun şeritler kestim ve onlarıda yaklaşık 1 cm uzunkuğunda kesip hafif yağda kızarttım, daha hafif olmasını istediğimde yağlayıp fırınlıyorum, ama bu defa lezzetten ödün vermedim.kızartılan patlıcanlar soğuyunca birer birer mantı makarnaların içine hünerli kocamın elleri ile dolduruldu. bir orta boy patlıcan yaklaşık 200 gr makarnayı dolduruyor. mantı makarnayı yiyeceğimiz zaman haşladım, süzdüm sıcağı çıktıktan sonra üzerine sarımsaklı yoğurt döktüm. buradaki yoğurtların tamamı süzme gibi gayet kıvamlı ve çok lezzetli, yağ oranları ise her damağa göre. servis yapmadan hemen önce ise lezzetini arttıran kıymalı sos ile taçlandırdım.
kıymalı sosu dana kıymadan kavurarak hazırladım, lezzet katması için sevdiğimiz baharatlardan attım, karabiber,kimyon, az pul biber ,nane ve sumak. denemediyseniz sumaklı bence tatmalsınız.
fırında makarna ve patlıcanlı çok beğenildi, değişik bir tarif arıyorsanız denemeye değer.........

1 yorum: