21 Mayıs 2010 Cuma

çikolatalı çizkek 2



bu tarif ne zamandır aklımdaydı http://eyas-cookies.blogspot.com/ da gördüğümden beri yapmak için bahane arıyordum, malzemelerden biraz kısarak denemek istedim ve sonuç çikolatanın tadına varmak isteyenler acı çikolata sevenler denemeli hemen.
tabanı için :
  • 90 gr blender dan geçirilmiş tuzsuz etimek
  • 75 gr kavrulmuş ve ezilmiş badem
  • 2 çorba kaşığı kakao
  • 60 gr tereyağ
  • 75 gr rendelenmiş bitter çikolata

malzemeler çikolata hariç karıştırılıp kelepçeli kalıba bastırarak yerleştirdim. 190 derece ısıtılmış fırında 9 dakika pişirdim. rendelenmiş çikolatayı üzerine eşit şekilde serptim ve buzdolabına kaldırdım.

dolgu malzemesi için :

  • 200 ml sıvı krema
  • 3 çorba kaşığı türk kahvesi
  • 3 çorba kaşığı kakao
  • 1/2 çay kaşığı tuz
  • iri kıyılmış 200 gr bitter çikolata
  • 50 gr sıvı krema
  • 300 gr labne
  • 100 gr toz şeker
  • 2 yumurta ve bir yumurtanın sarısı
  • üzerine sürmek için vişne reçeli

derin fırın tepsisini su ile doldurup kalıbı oturtarak 1 saat pişirdim.gelelim sonuca çikolata ve kahve tadı yoğun olarak alınıyor,

yapılmaması gerekenler: kelepçeli kalıpta bir daha pişirilmemeli

yapılması gerekenler : biraz daha şeker koyabilirmişim ancak üzerine sürülen reçeli arttırıp pudra şekeri eleyince sorun çözüldü. ve servisten 2 gün önce yapmalıyım bugün daha lezzetliydi.

2 yorum:

  1. ellerinize sağlık çok nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  2. tesekkur ederim yorumunuz icin
    sizinde patlican oturtma istah aciyor bugun

    YanıtlaSil