24 Mayıs 2010 Pazartesi

tel kadayif boregi

yunan mutfağı ile bir çok benzer yemeklerin yanında tatlılarımızda çok yakın, tatlıya gliko diyorlar, kadayif şeklinde söylerseniz ne kastettiğiniz anlaşılıyor, baklava aynı ama bize göre şerbeti az yufkası kalın ve cevizli, türkiyeden getirdiğimiz her baklavayı çok severek yiyorlar.

burada donmuş yada buzdolabında tel kadayıf bulmak mümkün tazesini görmedim araştırılırsa bulunacağından eminim. yukarda gördünüz gibi paketlerde ve çok güzel ayrılıyor ve kırılmıyor. gelelim böreğe biraz anonim bir tarif oldu, televizyonda görünce evdekilere göre bende yapmaya karar verdim.veee

  • 400 gr tel kadayıf
  • 150 gr pastırma
  • 200 gr kaşar peyniri
  • 200 gr az tuzlu peynir ( olimpos peyniri )

sosu için :

  • 2 yumurta
  • 1,5 su bardağı süt
  • 100 gr tereyağ,eritilmiş
  • yarım çay bardağı sıvıyağ

tel kadayıfın yarısını borcama yayarak üzerine pastırmayı ve olimpos peynirini dizdim, neden olimpos derseniz dil peynirine en yakın bunu buldum, peynir memleketi olduğu için seçenek çok fazla ancak istediğimiz anlatmak ve bulmak zor oluyor haliyle. üzerine rendelenmiş kaşar ve geri kalan kadayıfı serip bastırdım, sos malzemelerini karıştırıp kadayıfın her yerine gezdirdim, 190 derece fırında kızarana kadar pişirdim.


fırından çıkarınca üzerine su serpip kağıt havlu ile kapatarak kuramasını engelledim.

gelelim lezzetine pastırma sevenler miktarı arttırmalı ben çok kokmasını sevmiyorum, daha keskin lezzetli bir peynir iyi olabilir. bir daha tuzlu ezine ile deneyeceğim ve birazda sosuna yoğurt koyayımki yoğun olsan, farklı şekilde yiyen yapan varsa yorumlarını bekliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder