9 Ağustos 2010 Pazartesi

incirli tart

mmm inciri çok severim. burada alıştığımız gibi incir bulamıyoruz, bir kaç kasa 3-4 yerde rastlayabiliyoruz. şöyle balı aka aka yenecek ki tadı çıksın. food and travel dergisinin geçmiş sayısını karıştırıken bu tarif aklıma yattı. bütün malzemeler de var harika dedim.



sıvadım kolları başladım tart hamurunu yapmaya, kolayca yoğurup kalıba yaydım. tarifte 23 cm kalıp diyordu ancak evdeki kalıbım 26 cmlik onu kulladım. kenarları derin olan kalıplardan. tarif aşağıda tıklandığında büyüyor, yinede okunamayan yeri olursa lütfen yazın.

gelelim tadanların yorumlarına incir pek yakışmış, lezzeti yerinde. değişik bir tarif denediğim ve başarılı olduğu için sevindim. bir dahaki sefere düz bir tart kalıba seçmeliyim servisi daha kolay olur. kremasını biraz daha yoğunlaştırayım ki akıp gitmesin .tarifte 4 incir kullanılmıştı, benim kalıbıma yetmedi beş tane kullandım. tarçın kremaya o güzel kokusunu katmıştı. üzerine hazır jelatin yerine nişasta ile hazırlanması ise diğer bir tercih nedenimdi.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder