11 Ağustos 2010 Çarşamba

çikolata tabanlı krema


tarifi ilk süt kutusunun üstünde gördüğümde evet yaparım oldum, tabi yunancasını anladığım kadarı ile yapmak ne mümkün, her konuda bana yardımcı olan arkadaşım Davida benim için tercüme etti. efcharisto Davida.

vlacha ve ya blaxas marka şekerli süt diye geçiyor, tadı aynı nestle nestlac 1+ yaş sütü gibi, sütün hafif yanık kokusu ve şekerli tadı tatlılar için biçilmiş kaftan, yoğun olduğu için 1-1 oranında su ekleniyor. başka tatlılardada kullandım çok güzel ,lezzet arttırıcı etkisi var.
    krema sosu için :
  • 1 1/2 kutu soğuk vlaxas marka şekerli süt ( 1 kutu 225 ml )
  • 300 ml krema ( % 3,5 yağlı )
  • 300 ml kaynar su
  • 16 yaprak veya 33 gr jelatin
  • 3 yumurta
  • 2 çay kaşığı vanilya özü
ilk önce kremayı yapmak için : büyük çukur bir kapta soğuk sütü 5 dakika mikserin orta devrinde çırptım. kremayı ekleyip 5 dakika daha çırptım. başka bir yerde kaynar suyu hızla karıştırırken toz jelatini ilave ettim. eriyene ve biraz ılınana kadar çırpma teli ile karıştırdım. yumurtaları tek tek suyu hızlıca karıştırırken karışıma yedirdim. su çok sıcak olursa yumurtalar pişer dikkatli olmak gerek. bu aşamada orjinal tarife göre 50 ml konyak ilave ediliyor, ben etmedim. süt karışımı ile yumurta karışımını birleştirip birbirine yedirip istenilen kalıba döküp buzlukta 30 dakika dinlendirilir. bereketli bir tarif bu yüzden iki kaba ayırmak gerek. büyük bir kap olmaz mı derseniz deneyebilirsiniz.
çikolata tabanı için :
  • 250 ml su
  • 1/2 kutu şekerli süt
  • 600 gr bitter çikolata
  • 450 gr petibör bisküvi ( 400 gr ı parçalanmış - 50 gr toz haline getirilmiş )
saat gece yarısı olmak üzere bıcırıklar mışıl mışıl uyuyor, mutfağa girip pastayı tamamlama zamanı. ben mari hazırlayıp üstteki tencereye su + süt + doğranmış çikolatayı koyup karıştırarak sos haline getirdim. bu karışımdan yaklaşık yarım su bardağı ayırıp 50 gr toz haline getirdiğim bisküviler ile harmanladım, en son pastaların üzerine süslemek için.
kalan yaklaşık 800 gr çikolatalı karışımı ile 400 parçaladığım bisküvilerin üzerine döktüm ve birbirine yedirdim. buzluktan kremalı kapları çıkarıp çikolatalı karışımdan her iki kabında üzerini kaplayacak şekilde çok bastırmadan kapladım. ve tekrar bir 30 dakika daha buzlukta beklettim. kalıptan çıkarması beklediğimden kolay oldu, hafifçe kalıpları sallayıp yerinden ayrılmasını sağladım, ters çevirip yapışmadan çıkarabildim.
50 gr toz bisküvi ile yarım su bardağı çikolatalı karışımı biraz eritip pastaların üzerini kapladım. aman dikkat sos çok sıcak olursa pastanın üzerinden kayıyor. bu şekilde servis tabağına alıp buz dolabında beklettim, erime yapışma olmadı, pastalar formlarını kaybetmediler.

2 yorum:

  1. That's my first comment!The sweet look perfect!

    YanıtlaSil
  2. Nefis görünüyor! :)
    Deneyeceğim..
    Sevgi ve muhabbetle

    YanıtlaSil