6 Ağustos 2010 Cuma

patates yatağında çupra


yazın sıcağına ve aile hasretine dayanamayıp memlekete gidilince, bizim gibi tatile erken gidenler larissayı bekler. arkadaşlarımızdan eşleri olmayanları mümkün mertebe çağırmaya çalışıyoruz. ana yemek balık olunca babamız iş başında. burada balığı temizlemiyor, yada nadiren temizliyorlar. gözünü seveyim eskişehirin, hamsiyi bile temizliyorlardı.

menumüz de şakşuka, humus, salatamız vardı.

fırında patates yatağında çupra :
  • 3 adet çupra
  • 3 adet patates
  • kekik ve tuz
  • defne yaprağı

borcam zeytinyağı ile yağlanır, üzerine yarım parmak kalınlığında patates dilimleri üst üste gelmeyecek şekilde her yeri kaplanır. kekik ve tuz serpilir. balıkların içine defne yaprağı konarak içlerine biraz karabiber serpilir ve patateslerin üzerine yatırılır. 220 derece fırında yarım saat servisten hemen önce pişirilir. sıcak sıcak yenir.

fırında közlenmiş şakşuka :

  • 2 adet patlıcan
  • 5-6 adet çarliston biber
  • 3 domates
  • 1 çay kaşığı şeker, tuz ve karabiber
kızartma yaz günü ağır olur diyen eşime yediremeyince bende közlemeye karar verdim. patlıcanları şerit halinde soyup küplere kestim. biberleri de aynı büyüklükte doğrayıp tepsiye dizdim. üzerlerine sıvıyağ gezdirerek fırının ızgarasında gidip gelip yanmasın diye karıştırarak pişirdim. sonra domatesleri sulu olanlarından seçip rendeledim. ve tencerede harlı ateşte karabiber ve tuz serperek iyice sulandırdım, suyunu çekmeye yakın sebzeleri ilave edip şekerini attım, bence domates soslarına şeker çok güzel bir tat veriyor. bir kaç dakika karışmalarını bekleyip dinlendirmeye aldım. humus tarifinide yayınlayacağım en kısa zamanda.



daha önce tarifini yayınladığım cici bebeli pastadan yapmıştım. küçük pastacıklarda burada pastanelerde rastladığımız şık ve güzel lezzetlerden.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder