1 Ağustos 2010 Pazar

sarımsaklı köfte

yaz gününde ne yenir ? karpuz peynir dışında bu sıcaklarda pek canımız bir şey çekmez oldu. tek çeşit yemek varsa o gün kurtuluyor. ama köfte dediniz mi ağzım sulanırç hele benim gibi uzun zamandır da yemediyseniz adananın sarımsaklı köftesini aman hadi yapalım dersiniz. ancak bu ara ben epey hazırcı oldum tatilden döndüğümüzden beri pek teferruatlı yemekler yapamıyorum. tabi bizim küçük afacanın yürümeye başlamasının da etkisi var. koltuklara da çıkıyor nasıl ineceğini henüz bilemediği için yallah tutana aşkolsun, yanından ayrılamıyoruz. bu köfteye fellah köftesi diyende var yoğurtlu yapanda ancak benim anneciğimden öğrendiğim bu hali.
bulgurlu hamuru içli köfteden artmıştı, yuvarlayıp ortasına işaret parmağımı bastırıp şekil verdim. bu boşluk önemli çünkü enfes sos bu küçük havuza dolup bolca lezzeti almanıza yardımcı olur.sonra buzlukta sakladım.buzluktan çıkarıp kaynar suya köfteleri atıp hafif suyun yüzüne çıkana kadar haşlayıp süzeriz.
sosu için : 3 tane büyük sarımsağı dövdüm, zeytinyağında kokusu çıkana kadar kavurdum, rendelenmiş orta boy domatesi ilave edip biraz suyunu çekince salçasınıda ilave edip karabiber ve puş biber ekledim. tavayı ocaktan almadan köfteleride sosla bir karıştırıp servis tabağına aldım ve üzerine bol kıyılmış maydonoz ile afiyetle yedik.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder