4 Aralık 2010 Cumartesi

kısır ve lahana ekşilemesi

bulgur malatyadan dinkte çekilmiş bulgur olursa, nar ekşisi iskenderundan çiftlik marka %100 doğal olursa, salça Adana biber salçası olursa insan kısır yapmazda ne yapar. bizim evin klasiğidir, haftasonu ya kısır vardır ya da mercimekli köfte, bulguru çok mu seviyoruz ne. bide kızım kısır diyebilse , ''anneciiiim pıssııır mı yaptın, en sevdiğimden ''diye koşturur evde.

bulguru anneciğim heryıl Malatyadan yada kazası Arapgir den dinkten alır gönderir, dink pirinci kabuğundan ayırmak ya da bulguru dövmek için kullanılan dibeğe denir. bulgur 3 boy alınır bizde: köftelik olarak en ufak boy , pilavlık orta ve büyük boy nasıl severseniz. genelde kısırı orta boydan yaparız. ancak benim gibi çabuk tüketirseniz stokları durunun köftelik bulgurunu kullabilirsiniz.





lahana ekşilemesi
  • 2 yumruk büyüklüğünde lahana
  • kırmızı toz biber
  • karabiber
  • salça
  • tuz limontuzu
kaynamış suya az limontuzu ve tuz atıp lahanayı bu suda hafif dişe gelecek kıvamda haşlıyorum, sıcak haşlama suyundan yarım su bardağı kadar ayırıyorum, bu suyda önce yarım çay kaşığı kadar limon tuzunu eritiyorum, yarım çay kaşığı toz biber ve çay kaşığının ucu ile karabiberi iyice karıştırıyorum, 1 çay kaşığı salçayı iyice bu suda eziyor tuzu da ekleyip ve bütün malzemeleri çırpıyorum. karabiber miktarı size bağlı ne kadar arttırırsanız acılığı ve boğazını yakmasıda o ölçüde artar, tatlı toz biber kullanabilirsiniz, ben domates ve biber karışık salçası kullanıyorum. bu karışımı yaptıkça damak tadınıza göre ekşiliğini acılığını ayarlayabilirsiniz. sosu yaparken ara ara tadına bakarım, kısırı pişirmeden 3-4 saat önce yaparsanız hem ılınır hemde sosu içine iyice çeker, acılığı ekşisi her yere dağılır. derin bir kaseye koyarım mutfağa gidip geldikçe karıştırım. kısır yanında lahanadan dolayı hafif ancak baharatlı bir lezzet, ben çok severim.
kısırın pişmiş kısır diye nitelendirdiğimiz bir şekli var, bir ara da onu yapayım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder