20 Mart 2011 Pazar

yumuşak ve gevrek pide

yumuşak pide malzemeleri için :

  • 5 su bardağı un
  • 1 paket kuru maya
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1 su bardağı süt
  • 1 çorba kaşığı tereyağ
  • aldığı kadar ılık su

peynirli iç malzemesi için : feta peyniri + gravyer peynir +tereyağ + maydonoz + kuru soğan.

patatesli iç malzemesi için : haşlanmış patates + yeşil soğan + maydonoz +kavrulmuş kuru soğan + kimyon + pul biber + karabiber + tuz

kaba unu koyup üzerine tuz ve toz şekeri ilave ettim. ortasına kuru maya, süt, tereyağı ve aldığı kadar ılık suyu ilave edip mayayı eritmeye başlayarak hamuru yoğurdum. kulak memesi kıvamına gelince biraz dinlendirmek için üzerini kapatıp ılık bir yere aldım. 8 bezeye böldüğüm hamurları iki karış boyunda bir karış eninde merdane ile açtım. peynirli ve patatesli iç harçtan koyarak kayık şeklinde kapattı.

pideleri fırın tepsisine dizip biraz daha mayalanması için beklettim. ısıtılmış 210 derece fırında pişirip çıkardıktan sonra kenarlarına tereyağ sürdüm.

gevrek pide malzemeleri için :

  • 5 su bardağı un
  • yarım paket yaşmaya
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • alabildiği kadar ılık su

kıymalı iç malzemesi için : kıyma + domates + yeşil biber + soğan + pul biber + karabiber + tuz

unu kaba alıp alıp tuzu ilave edip ortasını havuz gibi açtım. yaş mayayı unu ortasında eritip hamuru yoğurdum. biraz hamuru dinlendirdikten sonra 8 bezeye ayırıp 2 karış boyunda 1 karış eninde yani tepsime sığacak boyutta açtım. kıymalı harcı içine koyarak kenarlarını üzerine doğru kayık şeklinde kapattım. 200 derece ısıtılmış fırında pişirdim.

kendime not : ilk hamuru daha kolay açtım. daha kalın ve yumuşak oldu. çocuklar da daha rahat yedi. bir dahaki sefere 8 den fazla beze hazırlayıp daha ince açabilirim. ikinci hamur gevrek ve çıtır oldu. bu hamurun iç harcını kıymadan yapmam iyi olmuştu. tarifler Oktay ustadan, bütün pide tariflerini neredeyse okuyup karşılaştırdım ve bu ikisine karar verdim. istediğim yumuşaklığa karar verip gönlümce iç malzemesini seçebilirim artık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder