29 Mart 2011 Salı

ıspanak başı çorbası



kışın çorbasız duramam, sebzeli, etsulu, özellikle domatesli olursa bayılırım. bamya çorbasının ayrı bir yeri bende. bamyanın yemeğini hiç yemedim ancak 5-6 senedir çorbasını severek yiyorum bu da hoşuma gidiyor. çorbalarımı kaynarken koyarım tabağıma bitirene kadarda soğumasını istemem. babacığımın kulakları çınlasın kendisi hiç sıcak sevmez, annemin uyarılarına rağmen bazen ağzını yakar. ateşten yeni inmiş dumanı üstünde tüten çorba ufff içilmezde ne yapılır.


kışa veda etmeden annemin usulu ile tarifimi yazayım dedim. Adanada ıspanak başı çorbası denir. Adanada uzun saplı ve deste halinde satılan ıspanakları alıp saplarını yapraklarından ayırdınızmı hem kavurmalık hem çorbalık malzeme hemen hazır olur. bir kilo ıspanağı poşete basılmış haliyle alıp temizlemeğe çoğuzaman üşenirim. ancak çamursuz, tazecik ıspanak gördüm mü dayanamayıp alıyorum. yapraklarını ayırdıktan sonra kök başını kesip,saplarını iki parmak uzunluğunda doğruyorum.




malzemeleri için :



  • 1 kilo ıspanağın temizlenmiş kök kısımları


    • 1 ortaboy yemeklik doğranmış soğan

    • yarım su bardağı haşlanmış mercimek

    • yarım su bardağı haşlanmış nohut

    • yarım çay bardağı pirinç

    • 1 yemek kaşığı biber salçası

    • 2 yemek kaşığı domates rendesi

    • 3 tane limon tuzu


    soğanı kavurup ıspanakları ekliyorum. ıspanakları sarartıp iyice kavuruyorumki diri kalmasın, toprak kokusu çıksın. salçayı ilave edip kokusu çıktıktan sonra domates rendesi - püresini ve suyunu ekliyorum. duru çorbaları sevmem kıvamlı olması için diğer mazlemeleri koymadan özleşene kadar kaynatıyorum.pirinçleri içine atıp pişiriyorum ardından limon tuzunu , mercimek ve nohutları ilede bir taşım kaynatıyorum. biraz dinlendirince sofraya gelmeye hazır.



    2 yorum:

    1. kaç su bardağı peki?

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. yanit geciktigi icin ozur dilerim, bu ara pek yayin yapmiyorum. corbaya ne kadar su koydugumu soruyorsaniz dort bes bardak koyuyorum,kendim yogun sevdigim icin once az koyup sonra yogunluguna gore ayarlamayi tercih ediyorum.domates ve suyunu kastediyorsaniz, yaz domatesi ise kendi suyu yeterli geliyor biraz daha eksiyi tercih ediyorsaniz yarim cay bardagi kadar domates suyuda konulanilir. umarim denersiniz.

        Sil