18 Mayıs 2011 Çarşamba

çardak


ne zamandır yapmak istiyordum, memlektten yufkaların gelmesini bekledim. Adanada gazipaşada gittiğimiz bahçeli güzel bir restoran vardı, bayağıda popülerdi, ancak 10 yıl olmuş adını hatırlayamadım. sosyete mantısını, salatalarını ve bu böreği çok severdim.tarifin ismini nerden aldığını bilmiyorum. yoğurt ile çıtır ve kuru gibi görünen börek yumuşuyor, domates sosu ile daha da lezzetli oluyor.


malzemeleri için :
2 adet yufka


1 adet tavuk göğsü


1 orta boy patates


yarım su bardağı bezelye


kekik-karabiber-tuz


sosu için 1 adet domates


üzeri için süzme yoğurt



tavuk etini küp küp doğradım, tavada suyunu çektirip çok az yağ ekleyip 1-2 dakika daha karıştırarak pişirdim. patatesleri küçük küpler halince doğrayıp sıvıyağda kızarttım. tavuk ve patatesler soğuyunca haşlanmış bezelyeleri ekledim, tuz karabiber ve kekik ile harmanladım.


bir yufkadan 3 tane büyük yemek tabağı büyüklüğünde daire, 3 tane pasta tabağı büyüklüğünde daire kestim.şekli önemsemiyorsak 4 er tanede çıkabilir. iki daireyi üst üste koyup 7 cm çapında çemberin ortasına yerleştirdim. sağolsun ablacığım memleketten gelirken uzunköprüden yufka getirmişti, yufkalar çok ince olduğu için malzemeyi tartsın diye ortasını bu şekilde iki kat yaptım. iç harcından çemberi dolduracak kadar koyup kenarlarını hafif ıslatarak üst üste kapattım. sıvı yağı ısıtıp böreği alt üst hafif kızarttım. çabuk çevirmek gerekiyor yufka yanabilir.


domatesi rendeleyip az zeytinyağı, tuz, karabiber, salça ile pişirdim. biraz su ekleyip istediğim kıvama gelene kadar suyu buharlaştırdım. böreklerin ilk sıcağı geçince üzerine önce çırpılmış yoğurt sonra domates sos gezdirdim, ılıkken afiyetle yedik.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder