5 Kasım 2011 Cumartesi

uffff sıcacık zarf böreği


zeliş arkadaşım geldiğinde hatırlattı bu böreği, ne zamandır yapmıyordum. fırsat bu fırsat deyip kolları sıvadık.malzemeleri az ve öz yapması da kolay, yemesi ne gelince çıtır çıtır, kıyma tadı susam ile birleşmiş pek güzel. dilimleri büyük kenarlardan taşma yapıyor, misafire yapıyor iseniz yerken dökülme ihtimalini gözönüne alın. 










malzemeleri için :

* 3 yufka
* 300 gr kıyma
* 1 büyük soğan

kıymanın suyunu çektirip doğranmış soğanları ekleyip kavuruyorum, pişmeye yakın az yağ ekleyip tuz ve karabiberini ayarlıyorum.

sosu için : 3 kaşık yoğurt - 1 yumurta - yarım su bardağı süt - yarım su bardağı sıvıyağ

 
ilk yufkayı tezgaha serip üzerine iyice çırpılmış sostan gezdiriyorum, ikinci yufkayı tam üzerine yerleştirip yeniden sos döküyorum. üçüncü yufkayı da aynı serip sosluyorum. kare şeklini vermek için dört kenardan içe doğru katlıyorum.
                                             
                                                                                                                      
kare haline gelen yufkaların üstüne verev olarak kıymalı harcı yayarız.     karenin içine başka bir kare yerleştirmiş gibi olacak. açık kalan yufka kısımlarına sostan serptim.                                                                       
  

yufkaların açık kalan kısımlarını karenin tam ortasında birleşecek şekilde zarf gibi kapatıyorum. kalan sosu üzerine yaydım. susam veya çörek otu serpip 200 derece fırında üzeri kızarana kadar pişiridim. yufkayı hazırlayacağım zemine önce fırın tepsimin boyutlarında yağlı kağıt seriyorumki , yufkaları zarf gibi katladıktan sonra tepsinin üzerine kolayca alabileyim diye.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder