26 Mayıs 2012 Cumartesi

atıştırmalık pazı sarması

                                          
pazarda ne zaman görsem küçük ve tazecik yaprakları almadan yapamıyorum. sarmasını yapamazsam kavurum diye düşünerek iki bağ aldım. burada bağ olarak satılan yeşilliklerin fiyatı son üç yıldır aynı 0,50 cent.    maydonoz, roka, dere otu, yeşil soğan, pazı gibi ne alırsan ellı euro cent.
sonra arkadaşım Filiz ile konuşurken kendisi bulgurlu sardığını ve çok lezzetli    olduğunu söyleyince aklımdaki lorlu bulgurlu pazı sarmasını bırakıp onu denedim.                                                                                                  
sarma içi için :
2 adet kuru soğan
1 bardak pirinç
2 yemek kaşığı ince bulgur
1 yemek kaşığı biber/domates salçası karışımı
2 adet domates
erik ekşisi / tuz / karabiber / sumak / şeker /

soğanı zeytinyağında öldürüp şekeri ekledim, pirinçleri bir iki dakika kavurup salçayı, domatesi, baharatları ekleyip altını kapattıktan sonra bulguru ekledim. derin bir tencereye su koyup kaynattım. arkadaşımın söylediği gibi pazıları kaynayan suya batırıp renklerinin değişmesini sağladım. saplarını kesmeden suya batırınca tencereden alması kolay oldu. saplarını biraz derinden kesip katlanmalarını kolaylaştırdım. soğuyan içten pazıların kestiğim kenarına koyup geniş kısımdan  başlayarak daralan uca doğru sarmaya başladım. tek sıra dizip üzerine az su ilave ettim ve az miktarda zeytinyağı gezdirdim. üzerine tabak koyarak pişiridim. genelde bulgurlu sarmaları tercih etmem, ancak az miktarda koyunca sarmanın suyunu iyice emip diri olması sağladığından pazıya yakıştı. sarmayı ince ince sarana kadar pazıyı yuvarladığım gibi bitti, usanmadan çabucak sarılıverdi. Filizcim bu aklı verdiğinden beri pazıyı böyle yapıyorum, teşekkür ederim arkadaşım.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder