1 Ekim 2014 Çarşamba

kek kalıbında börek



böreğin her türlüsünü severim. yaşadığımız yer itibarı ile çeşit çeşit peynirler varken malzeme sıkıntısı çekmiyorum doğrusu. Bu tarifte ezine ve az tuzlu beyaz peyniri karıştırıp kullandım. henüz üniversitede iken yemiştim bu haliyle, pek sık yaptığım şekli olmasada görüntüsü ile masada farklılık yaratıyor.  



malzemeleri için ;

* 3 yada 4 yufka
* 250 gr karışık ezine ve beyaz peynir
* kekik , az karabiber

iç harcı :

* 1 bardak süt
* 1 çay bardağı sıvıyağ
* 2 yumurta

kalıbı biraz yağlayıp en alta yufkayı genişçe seriyorum, ardından her kata iç harçtan azar ilave ediyorum. kalan yufkaları küçük parçalar halinde biraz büzerek kat kat seriyorum, her iki kat arasınada baharat ile karıştırdığım peynirden serperek kabarık olmasını sağladım. yufka ve peynir bitene kadar işlemi tekrarlasım. en üstü gelen yufkanın her yerine iç harçtan sürüp 190 derece fırında kızarana kadar pişiridm. 





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder