9 Aralık 2014 Salı

Fırında kabak mücevher


 malzemeleri için :

* 4 adet kabak ( yaklaşık 800-900 gram )
* 4-5 adet yeşil soğan
* yarım demet maydanoz ve dereotu
* 200 gram beyaz peynir
* 50 gram ezine peyniri
* yarım su bardağı zeytinyağı
* 1 çay bardağı un
* 2 yumurta
* 1 paket kabartma tozu
* tuz, karabiber
üzeri için pastrıma ve domates dilimleri.

kabakları rendeleyip ,elimde azar azar top yaparak suyunu sıktım. soğan ve yeşillikleri doğradım, peynirleri elimle ufalayıp malzemeleri karıştırdım. yağ, yumurta , un ve baharatlarıda ilave edip geniş bir kapta kabaca karıştırdım. yağlanmış ve hafifçe unlanmış yuvarlak borcama karışımı döktüm. sulanmaması için bekletmeden 180 derecede üzeri kızarana kadar pişirdim. 

Klasik kızartılarak yapılan mücverin üzerine yok. Yağı daha az kullanmak istediğim zaman yapmaya başladığım bu tarifin lezzeti pek yerinde, hatta kabağı yemek olarak pişirmektense fırınlamayı tercih ediyorum, börek benzeri tatmin edici bir reçete.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder