5 Haziran 2010 Cumartesi

girit kabağı dolması

bu kabakları görünce almadan sonrada dolmasını yapmadan duramıyorum, yazın gelmesi ile pazara çıktılar, annem görse kabakta mı oyuyorsun yavrumm derdi gurbet ellerde, canım benim....

  • iç malzemesi :
  • *2 domates, biri rendelenmiş biri doğranmış
  • *1 adet iri soğan
  • *yarım demet maydonoz
  • *2 dal yeşil soğan
  • *4-5 dal taze nane
  • *1 kaşık biber salçası
  • *yarım çay bardağı zeytinyağ
  • *1 çay bardağı su
  • *her kabak başına yarım çay bardağından az pirinç
  • *150-200 gr az yağlı dana kıyma
  • gelelim baharatlarına 1 tatlı kaşığı kuru nane, 1 yemek kaşığı sumak, az karabiber, az kırmızı biber, tuz.


kabakların üst tarafından küçük kapaklar keserek içlerini dikkatlice oyup biraz tuz attım içlerine, bütün iç malzemesini yoğurdum, kabakları bir parmaktan az boşluk kalacak şekilde güzelce doldurdum, annem dolduracakki göreceksiniz tertemiz hiç taşırmaz. tencereye dizdim, pişireceğim zaman sosunu hazırladım.


tencerede bekleyen kuzular gibi.......sarımsaklı sosu

sosu için :
*3-4 diş sarımsak
*1 tatlı kaşığı salça
*zeytinyağ
sarımsakları küçük doğrayıp kokusu çıkana kadar yağda kavurdum, salçayı koyup onuda ezdim, 1,5 su bardağı kadar su ilave dip bir taşım kaynattım ve kabakların üzerine döktüm, kabaklar fokurdayınca kısık ateşte yemeği pişirdim.



sonuç her zaman pekiyi. kıymalı ve sumaklı mutlaka deneyin derim, adanada bu yapılan sarımsak sosu yaprak sarıldığında kıyma konuyor ise onun üzerinede gezdirilir. lafı geçmişken adanadakiler benim içinde bir kebap yesin lütfen.

oyduğum kabak içleri ne mi oldu tabiki mücver, oda başka bir tarif....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder