2 Eylül 2010 Perşembe

kereviz kızartması / yeşil mercimekli salata



benim gibi bazı lezzetler ile geç tanıştıysanız arayı kapatmak gerek. evlendikten sonra eşim sayesinde enginar, kereviz, roka, cibes gibi sebze ve otları keşfettim. en geç kerevize alıştım, onunda etlisine bayılıyorum, rokayı bayılarak yiyorum, tabi onlar mevcuttu ama bizim pek mutfakta pişmezdi. eşimin annesinin elide bir lezzetlidir ki ege mutfağından gelsin mezeler, gitsin zeytinyağlılar. eşimin kerevizli bir balık tarifi var, balık mevsimi gelince onuda paylaşmak isterim. balık yemekte zorlanıyorsanız kokusunu bastırıyor ve farklı bir tat veriyor.

bu çok çok basit ama kerevizin o tatlı lezzetini, yumuşak dokusunu hissettmek için harika bir yol. kerevizi soyup elma dilimlerine kesiyoruz, kızgın yağda iki tarafınıda pişirip peçetede fazla yağını alıp servis yapıyoruz. ilk yiyenler hep şaşırdı, özellikle yurt dışından gelen misafirlerimize yaptığımda değişik ve güzel bir tad olarak karşıladılar. tabakta yanında daha önce yayınladığım kefalitri peynir kızartması ile servis yaptım. biri tatlı biri tuzlu.

melek yengemin tarifi yine, tek sıkıntı buradan aldığım mercimekler kaynayınca rengi siyaha dönüyor. bu yüzden görüntü aslı kadar iştah açıcı olmadı, ama inanın tadı güzel. türkiye listesine bir eklenecek daha gerçek yeşil mercimek:)
gelelim tarifine :
  • *2 su bardağı haşlanmış yeşil mercimek
  • *10 adet kornişon salatalık dörde bölünüp doğranmış ( türkiyeden almıştım, buradakiler tam damak tadımıza uymadı )
  • mısır ( fotoğrafta evde kalmadığı için yok )
  • 7-8 dal dereotu, servisten önce ekleyince daha yeşil kalıyor.
  • 3-4 kaşık balsamik sirke
  • yarım su bardağı zeytinyağ, ben ölçünün yarısını servisten önce döküyorum parlak görünsün diye.
  • 1 tatlı kaşığı nar ekşisi ve tuz
    mercimek, kornişon, sirke, tuz zeytinyağın yarısını ekleyip harmanlıyorum, servisten öncede diğer malzemelri ilave edip ikram ediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder