23 Ocak 2011 Pazar

mmmm yeşillikli makarna salatasi


makarnaya dayanamadığım artık ortada. ama makarnayı azaltıp yeşil salata ile yense fena olmaz derim. bu salatayı en son Adanada yemiştim. üniversiteden arkadaşlarım vardı : Tolga, Nudoş, Arzuş, Deniz, Şerminim orda çekilmiş fotomuzda vardı ama bulamadım gecenin bu vakti. yedikten sonra çok hoşuma gitti ve deneyip deneyip sonunda aynı tadı yakaladım. tabi evde yapınca malzemeleri bol bol koydum.
malzemeleri için : ( 2 porsiyon )
  • 1 kase iceberg ( yeşil ve kırmızı marul - roka - ıspanak )
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 yemek kaşığı mayonez
  • 5-6 adet küçük doğranmış kornişon turşu
  • 50 gr kadar kaşar peyniri
  • yarım su bardağı mısır
  • 1 tatlı kaşığı kuru nane
  • yarım limonun suyu
  • çeyrek çay kaşığı karabiber
  • yarım çay bardağı zeytinyağı
  • tuz
  • 100- 150 gr spagetti makarna

spagettiyi paketin üzerindeki talimata göre haşlayıp süzdükten sonra yapışmaması için biraz yağlıyorum ve ağzı kapalı soğumaya bırakıyorum. derin bir kasede yoğurt ve mayonezi çırparak su ile biraz incelttim. karabiber, limon suyu, kuru nane ve tuzu ilave edip biraz daha çırpıyorum. diğer tarafta kaşar ve turşuyu zar büyüklüğünde doğruyorum, mısırı da ilave edip yoğurt ile karıştırıyorum. soğuyan makarnayı da üzerine döküp sosa iyice buluyorum. en son yeşillikler ile hafifçe harmanlayıp , en üste zeytinyağı gezdiriyorum. bu sefer yeşilliklerde hazır paket vardı onu kullandım: bebek roka, bebek ıspanak, yeşil ve kırmızı maruldan oluşuyordu, genelde iceberg marul kullanıyorum, daha diri oluyor. ancak yeşilliklerin lezzeti açısından bu karışım daha başarılıı oldu. neden bebek ıspanak ve roka derseniz körpe oldukları için tadları birbirini bastırmıyordu. iki porsiyon yapınca başkası ile paylaştığımı sanmayın ,öğleyin yapıp ikiye ayırıyorum, ikinci porsiyonuda akşam yiyorum. hoş bu defa bizim oğluş ortakçı çıktı, uykudan kalkıp elimde kaseyi görünce Maammmaa nidalarında kurtulamadım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder