30 Nisan 2011 Cumartesi

güveçte etli patlıcan

malzemeleri için :



  • 300 gr dana kuşbaşı

  • 1 büyük boy soğan

  • 3 adet defne yaprağı

  • 2 yemek kaşığı domates püresi

  • 3 adet patlıcan

  • 2 orta boy patates

  • 2 adet çarlistan biber

  • tuz , karabiber

patlıcanları - patatesi ve biberi doğradım, zeytinyağı ve tuz atıp heryerine gelecek şekilde harmanladım. fırını ızgarısı yakıp sebzeleri ara ara karıştırarak fırınladım. bu şekilde hem kızartma tadı alınıyor hemde az yağlı oluyor.


etleri kuşbaşı doğrayıp yıkadım, güvecin altını yaktım. etleri süzüp güveçte suyunu çektirdim. soğanları küp doğrayıp etler ile bir iki dakika kavurdum. zeytinyağ ekleyip bir kaç kez karıştırdım. domates püresini ve salçayı ekledim,tuzunu karabiberini ve defne yaprağını koydum, üzerini bir parmak geçecek şekilde sıcak su ilave ettim, kapağını kapatıp 220 derecede etler pişene kadar fırınladım, arada suyu azalmış ise sıcak su ilave ederimki yanmasın. etler yumuşayınca patatesi - patlıcanı ve biberi sırayla dizdim. 15-20 dakika daha sularını birbirine karışsın, özleşsin diye fırınladım.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder