6 Haziran 2011 Pazartesi

semizotu yemeği / pirpirim



haftasonu pazarda yılın ilk semizotunu gördüm hemde bahçe, almadan duramadım.Elazığda pirpirim derler. Gönül ablam bir yapar enfes olur. hele odun ateşindede pişirirse tadınada doyulmaz. bir tabak yiyen bir daha ister. ben bayılırım pirpirime.



malzemeleri için :


  • 1 kg. semizotu

  • 1 büyük kuru soğan

  • 1 su bardağı haşlanmış nohut

  • yarım su bardağı kırmızı mercimek

  • yarım yemek kaşığı salça

semizotunu yıkadım,tazecik olduğu için temizlenecek çiçeği , firesi yoktu. köklerini ayıklayıp bıçak ile kesmeden üçe ayırdım. soğanı yemeklik doğrayıp yine üçe ayırdım. tencereye tereyağ koyup erittim, soğanın bir kısmını hafif kavurdum. arzuya göre salça eklenebilir. nohutların ve mercimeklerin bir bölü üçünü ekleyip üzerine bir kat semizotu yaydım. sonra doğranmış soğan, nohut, mercimek ve semizotu ilavesi ile malzemeleri kat kat bitirdim. biraz tuz attım, fazla atmıyorum çünkü yemek kaldıkça tuzlanıyor. tencerenin kapağını kapatıp yaklaşık 20-25 dk hiç karıştırmadan pişirdim. servis yaparken en üstten alta kaşığı daldırıp hepsinin tabağa gelmesini sağlıyoruz. ıspanağa benzesede kendine has ekşimsi ve tuzlu tadı kırmızı mercimek ile birleşince tamamlanıyor.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder