18 Ekim 2011 Salı

meyveli tart


kolay kolay kolay..............
tarifi gördüğümden beri aklımda evde milföy var ise ne ala, sevdiğiniz bir meyve ile kısa zamanda hazır. ılık ılık yemesi keyifli , soğuduysa mikrodalgada 5-10 saniyede tekrar yemeğe hazır.

10-12 adet milföy

iç harcı için :

3 adet şeftali  veya 3 nektarin veya 4 adet erik
3 yemek kaşığı şeker
yarım çay kaşığı tarçın

meyveyi küp şeker büyüklüğünde doğradım, teflon tavaya koyup üzerine şekeri ilave ettim. 3-4 dakika arada karıştırarak pişirdim, tarçını ekleyip altını kapattım. orjinal tarifte biberiye vardı ancak evde olmadığı için ben ekleyemedim. dergiyi evde koyduğum yeri bulamadım, bu yüzden kaynak adı veremiyorum.

muffin kalıbının heryerini tereyağ ile yağladım. yaklaşık 10 cm çapındaki milföyü küllah şeklinde tabanına ve kenarlarına yerleştirdim, yaklaşık 2-3 ml yüksekliğinde dışarda kalan kısmını kapak ile birleştirmek için bıraktım. harcı silme olacak şekilde paylaştırdım, tahmini 6-7 adet tart çıkıyor. iç harcın suyunu süzdürerek koyunca fırında köpük köpük olup tartın ağzından taşmasını önlemiş oluruz. az doldurursakta piştikten sonra çok iner ve içi azıcık kalır. harçları koyduktan sonra kalan milföylerden üzerlerini kapatacak büyüklükte kapak kestim. ortalarını delip kalıpların üzerinde kalan 2-3 ml lik kısım ile kapatarak yanlardan taşmasını engelledim. artan hamurlardan birkaç süs yaptım. 190 fırında 12-15 dk pişirip ılınınca pudra şekeri serperek servis yaptım.

ilkinde orjinal tarifte olduğu gibi şeftalili yaptım, yazın o güzel iri şeftalileri bir güzel sulandı pelteleşti. ikincisi erikli idi ve rengi ile cezbediyordu. hafif mayhoş ama tatlı tadından ödün vermiyordu. nektarin ise şeftaliyi aratmadı, hatta daha tok bir meyve olduğu için diğer harçlar kadar sulanmadı. ben hepsini çok sevdim, bu ara hızlı, kolay ve hafif bir meyveli tatlı olması açısından sıkça yapıyorum.
                 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder