19 Ekim 2011 Çarşamba

tahinli kek / fırında kremalı patates




bugünlerde canım çok tahin çekiyor, üşenmesem humus yapacağım ama sonraya bıraktım, onun yerine annemin kek tarifini yaptım. kurabiyeside enfes oluyor onuda yazayım birara. çifte kavrulmuş susamdan çekilen tahin bulursanız o daha bir enfes oluyor, kokusu keskin lezzeti yoğun, tabi sevene.veee karşınızda tahiiinliii kekkk.
malzemeler için :
  • 2 yumurta
  • 100 gr oda sıcaklığında tereyağ
  • yarım su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 8 yemek kaşığı tahin
  • 3 su bardağı un
  • 1 çay kaşığı soda veya kabartma tozu

  • üzeri için 3 yemek kaşığı tahin ve 2 kaşık şeker
yumurtayı şeker ile çırpıp yoğurt ve yağları ekledim, tahin, kabartma tozu unuda koyup iyice karıştırdım. yaklaşık 28 cm kek kalıbına karışımı yaydım. 3 kaşık tahin ile 2 kaşık şekeri karıştırıp kekin üzerine kaşığın tersi ile yaydım. ben her tarafına yayılmasını seviyorum. çünkü pişince göz göz oluyor. çok ufak taneli şeker kullanmanızı tavsiye etmem, iri taneli olursa tahin ile üzerine yaydığınız bölüm pişince ağzınıza çıtır çıtır geliyor. 180 derece ısıtılmış fırında 35-40 dk pişirdim.

kek kabarmadı diye endişelenmeyin içine konulan kabartma tozu miktardanda anlaşılacağı gibi az miktarda. önemli olan kekin pişmesi, çok kabarmayan bir kek. orjinal tarifte zaten kabarmayan bir kek deyip suçu bana atabilirsinizde:) ama tadına baktıklarında tahin tadı zaten onları mest edecek.

-------------------------------------------------------------------------------------------------
fırında kremalı patates
akşam yemek az yanına ne yapsam diye düşünürken fırında patates aklıma geldi, patatessss hem çok sevdiğimiz hemde hazırlanması kolay.


2 adet patates çok iri değil /yarım paket krema
yarım çay bardağı süt /2 kaşık zeytinyağı

rendelenmiş kaşar /tuz ve karabiber
patatesleri soyup ince ince cips gibi dilimledim, tüm malzemeleri çırpıp patatesler ile harmanladım, tepside yaklaşık 30 dakika 180 derecede pişirdim. sıcak sıcak servis ettim. mmmm patatesi sevmeyen var mı?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder