23 Temmuz 2014 Çarşamba

erikli şurup / bol meyveli nefis yaz içeceği


Ramazanın yaz aylarına denk gelmesi nedeni ile insan en çok susuzluğa tahammülünü sınıyor. Sabrı veren Allah sayesinde iftar vakti gelince serinletici içeceklere rağbet artıyor. Tatil dönüşü Kayınvalidemde öyle güzel bir şerbet yapmış ki bende hem bayramda hem sonrasında yapar oldum. Eline sağlık Anne.

malzemeleri için :


* 2 kg italyan erik
* 1/2 kg vişne
* 300 gr çilek
* 1 armut
* 1 elma
* 7-8 adet kuru kayısı
* ceviz kadar zencefil
* arzuya göre şeker

ben şeker atmak yerine bir kase kuru üzüm, bir salkım siyah üzüm kullandım. bütün meyveleri yıkadım, vişne ve çileğin saplarını ayıkladım ve derin büyük bir tencereye koydum. iri olan elma ve armutu bir kaç parçaya kestim. yarım litre kadar su ilave edip tencerenin altını açıp kaynamaya bıraktım, yaklaşık yarım saat ile 45 dk arasında orta ateşte, bütün meyveler çekirdeklerinden ayrılana kadar kaynattım.İndirmeden önce tadına bakıp, şekerini ayarlamak için arzu ettiğim miktar bal ilave ettim. Ocağın üzerinden alıp soğumasını bekledim. Sonrasında tel süzgeç yardımı ile meyveli karışımı süzdüm. Ellerimle karışımı sıkarak, arada bastırarak tüm suyun alta geçmesini sağladım. 

Tel süzgeçten geçmiş halinide yaptım fakat biz evde posalı tercih ettiğimiz için ince süzgeç yerine yandaki gibi bir kevgir kullandım. Meyveler kaynadığı için kevgirden pütürlü yada ağzı rahatsız edecek büyüklükte parçalar geçmiyor. Hem rengi hem tadı daha yoğun oldu, istendiği taktirde arzuya göre soğuk su ilave edip şerbet elde ediliyor. Hemen tüketilecek şekilde yaptığım için fazla kaynatmadım. Kışlık içecek şeklinde hazırlanmak istenirse kısık ateşte uzun sürede yoğunlaştırmak daha iyi netice verebilir.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder